بسم الله الرحمن الرحیم- فاطمه سلام الله علیها وا لها وبعلها- بخش بیست و ششم- مسئله اجتهاد بسیار مسئله مهمی است این اصل فقهی امروزه در کشورهای اهل تسنن مشگلترین مسئله ومشگل ساز شده است- زیرا هیچ گونه مبنای علمی ندارد پیامبر اکرم که فرمودند دربعضی مکانها وموقعیت ها اجتهاد کنید راه اجتهاد هم رانشان دادند- جناب ابوبکر اولین اقدام ایشان اجتهاد کردن که خمس راتعطیل کنید وهیچ دلیل شرعی هم نداشتند ودرحقیقت تفسیر پیامبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم رااز ایه خمس نسخ کردند وده سطر هم علت شرعی انرارا ننوشتند که یک بدعت بسیار خطرناکی شد که بعدا کرارا از حاکمان جور وظلم تکرار شد وسپس انفال وخالصه جات به همین نحو جز بیت المال کردند وتمام قوانین بیت المال را که پیمبر اکرم مشخص کرده بودند ملغی کردند وکاملا دست حاکم شرع برای هرنوع استفاده ای باز گذاشتند بعنوان مثال فرض کنیم که فدک جز بیت المال مدینه است یعنی باید برای مردمان مدینه هزینه شود جناب مروان بن حکم که پولش از پارو بالاتر میرود ایا محق است که تمام فدک مال ایشان باشد یا انکه حداکثر یک سهم خواهد د اشت جناب یزید مگر اهل مدینه فقیر است که تمام فدک متعلق به ایشان میشود تا زمانیکه مدینه نیازمند بیتالمال خوداش است حرام است که بیتالمال به شهر دیگری رود وانهم برای کسی ثروتمند است این نوعدمسائل باصرف کلمه اجتهاد حل نمیشود بلکه وزری سنگین بردوش عاملین ان میگذارد- جناب ابوبکر فرمودند پیمبراکرم صلوات الله علیه واله والسلم در دادن فدک به حضرت الزهرا بتول سلام الله علیها والها وبعلها اجتهاد کردند درحالیکه پیمبر اکرم هیچگاه نیازمند اجتهاد نیست وایشان صریح فرمودند که خداوند امر کرد که فدک را به نزدیکان بدهم ومن از جبرائیل علیه السلام پرسیدم نزدیکان من کی ها هستند وایشان از خداوند پرسید وخداوند جل وجلالهالشریف فرمودند منظور حضرت الزهرا سلام الله علیها والها وبعلها هستند وایشان به اصحاب فرمودند ": من مامور هستم که فدک را به حضرت الزهرا سلام الله علیها والها وبعلها به بخششم" ایا این عین نص است یا اجتهاد است دقیقا نص است- اجتهاد همانطور که عرض کردم جایگاه خاص خود رادارد ما مامور به اجرای نص هستیم- جناب اقای ابو بکر پس ازانکه اجتهاد کردن که انفال جزو بیت المال است انرا از اصل جزو بیتالمال گرفتند وفدک را عطف به ماسبق کردند وفرمودند مه فدک دراصل مال بیتالمال بوده است پیمبراکرم اجتهاد کردن که جزو انفالی هست که موقتا خارج از بیتالمال میشوددرنتجه اولا موقتی است وثنایا شخص پیمبراکرم صلواتالله علیه واله والسلم که به ایشان فرموده اند- ان حدیث کذا را که ما پیمبران سلامااله علیهم اجمعین- ارث نمی گذاریم- یعنی که انفال باز گشت به بیتالمال؟ یعنی فدک به بیتالمال باز گشت وسه جور گفتند وچون جناب اقای ابوبکر صدیق هستند یاید حمل کنیم که سه بار با پیمبراکرم صلواتالله علیه واله والسلم ملاقات دراین باره داشتند وبیتالمال صدقه است ونصیب اهلبیت مکرم ایشان وفرزندان ایشان نمیشود- بعدا اجتهاد شمامل فتواهائی شد که در برگیرنده حیله وظلم ونفاق وجنایت وتحریف قران وجعل حدیث تطمیع ودورغ گفتن بلاخره هرنوع فسقی را دربر میگرد وحتی امروزه پای استعمارغرب رابرای چپاول کشورهای اسلامی باز میکند وهرنوع تعلیم وتربیتی که مایل باشند دراین کشورها رواج میدهند- ایا بعضی خلقا شراب میخوردند یانه وایا باخوردن شراب مردن یانه وایاتوبه کردن یانه ایا اجازه امر به معروف ونی از منکر میدادند یانمیدادند- ایا جناب ابوهریره چپ وراست که میرفت حدیث جعلی میساخت یا نمیساخت وایا مداوم اجتهاد باطل میکردیا نمیکرد ایا اورا مجازات وتوبه دادن وسپس اعدام کنند یانکه مداوم بر غرت ایشان اضافه میشد ودیگران هم راه رسیدن به مال ومنال را یاد میگرفتند- اجتهاد تعطیل حدیث گفتن ونوشتن وتفسیر قران کردن دوپایه اساسی علوم اسلامی که دقیقا مخالف قران وسنت است چه مجوز شرعی دارد وچناچه از قران وسنت نتوان حکم را استخراج کرد اجتهاد از کدام منبع میخواهد پاسخگو باشد- ایا نمیدانستند که این امر نتجه اش تششت افکار به همریختن نظم واتحادبین مسلمانان خواهد شذ و دها فتوا برای موضوع بوجود خواهد امد از منهای بینهایت تا بعلاوه بینهایت- وتسلیم افراد سفیه شدن وتنزیل وتاویل وتعطیل ایات قرانی جزحماقت چه نام دارد ایا میشود نامااین ها را اجتهاد گذاشت یاهمان بدعتی است که پایمبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم فرمودند به زودی بازار بدعت ودورغ بستن برمن رواج پیدا میکند که روزروشن شما را شب تار خواهد کرد وبه تفسیر دقیق قران مراجعه کنید که باید از اهل ذکر بپرسید نها زانهائی که در درک قران مشگل دارند- پس از رحلت پیمبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم که تعادل دینا واخرت به طرز دقیق وکار سازی ایجاد کرده بودند به جامعه جهت وخط دنیا گرائی داده شد که نمیتوانستند که انرا جمع اش کنند وانهائی که دردل انها مرض وضیق بود به اتش ان افزودن وفرد دنیاپزست نه اهل امر به معروف است نه اهل جهاد وبا مردمان دنیا پرست هم خوی میشود وقلب سلیم را ازدست میدهد وانسان مریض روانی میشودوبه ان هم معتاد میشود- ادامه دارد